Torsdag

Kommer du att äta våfflor i dag åpå våffel dagen?
Det kommer inte jag att göra, men hur gör ni och hur viktigt är det för er att föjla alla dessa dagarna?

Vet du varför vi har våffel dagen?
Jungfru Marie Bebådelsedagen blev vårfrudagen blev våffeldagen. En kristen högtid förvandlas via slarv i folkmun till en dag för ett bakverk den 25 mars.

För min del är inte dessa dagar viktiga alls. Jag äter inte våfflor bara för att det är våffel dagen äter heller inte bullar för att det är bullens dag osv...
Kommer inte äta våfflor i dag då jag inte är hemma men jag vet inte om jag hade gjort det om jag varit hemma heller.
I morgon ska jag träffa Veronica och lilla Samuel så ja har blivigt tillsagd att jag inte får glömma kameran så den ligger i väskan och gör sig redo för kotografering av den lilla skatten.
Självklart hade jag inte glömt kameran tycker ju det är så kul att ta kort på honom han är ju trotts allt MOSTERS LILLA POJKE =)
Ska nog ge honom t-shirten i moron också fast jag vet inte hade ju varit så kul att se den på honom med.
Nej nu ska jag fortsätta jobba.
Men ni får ha det så bra

Susanne!


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback