oj vilken hund

Så nu har jag verit ute på en gå promenad med Carisma =) I dag har hon verkligen varit jätte jätte duktig.

När vi gick på promenaden mötte vi nämligen en annan lös hund som sprang och skällde mot Carisma jag ropade bara in Carisma och hon kom direkt den andra ägaren ropade så klart in sin hund också.
Hon talade om att sin hund var väldigt osäker och menade inget illa men att hon inte vet hur hon ska bete sig. Oj tänk att sån var Carisma också.
Det kändes riktigt gott att veta att jag faktiskt har lyckats bra med Carisma =)
Men hennes hund var tydligen en omplaceringshund och hade blivit misshandlad och överfallen av andra hundar så jag förstår att hennes hund var lite knepig. Men sen förstår jag inte hur man kan välja att ha sin hund lös där man vet att det går många andra med sina hundar det finns ju bättre ställen att välja då, när man vet att sin hund är arg på andra hundar för det var just det denna vovven var.
Jaja det var ju tur natt det gick bra men jag blev faktiskt lite rädd till en början när jag såg att den bara hoppade på Carisma utan anledning. Har ju sett denna hunden förr när jag har varit ute och gått då den brukar vara ute på ägarens trädgård och även då har den ju inte varit riktigt klok. Då den har försökt ta sig ut när man har gått förbi. Det finns en hel del att jobba med om man ska ha en sådan vovve....
Men nu ska jag ta och göra lite mat till mig och föresten så mår jag mycket bättre nu efter denna promenaden =)


Susanne!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback