Ska vi ha dödshjälp eller inte?

Tycker ni att vi borde ha dödshjälp i Sverige ?
Det där tycker jag är lite svårt faktiskt för det finns ju alltid för och nakdelar.
Men sen tycker ju jag att vi bode ha det om personen själv kan säga att hon/han inte vill mer.
Men även där måste man ju bortse från vissa saker det finns ju dom som mår så psykist dåligt så att dom kanske inte orkar just för stunden och då tycker jag ju inte att det är okej, det finns ju annan hjälp att få.

Men är man väldigt sjuk som hon Kim är som dom pratar väldigt mycket om nu efter att hon hade skrivit ett brev till socialstyrelsen om att hon vill ha hjälp att dö. Då tycker jag att det kan vara okej eftersom hon endå inte hade levt om hon inte hade haft respiratorn. Hennes hjärna och hjärta fungerar ju så hon kan ju faktiskt bestämma själv om hon vill leva eller inte.
Så därför tycker JAG att man ska ha dödshjälp i Sverige så länge man kan bestämma själv om man vill leva eller inte. Det finns ju så många människor som inte har någon lust att leva om dom inte klarar av att ta hand om sig själva kan man inte så få välja själv om man vill leva eller inte?
Det som man måste tänka på är vell kanske att det finns bevis av att denna människa inte ville leva mer så att man inte får ett straff sen dör någon man igentligen inte har begått.
Vad tycker ni?



Jag hoppas att ni kommer ha en bra helg och en bra fredagskväll.
Vet inte om jag kommer blogga något mer denna helgen då jag ska jobba natt hela helgen så jag kommer nog inte vara riktigt vaken. Hoppas för min del att helgen kommer gå fort.
Längtar till nästa vecka då man är lite mer ledig. Sen så kan nog planera att träffa Veronica, Linnea och Min vän Johanna. Så det är mycket som ska hinnas med nästa vecka också.

Ne nu ska jag ta mig en promenad med Carisma och sen ska jag göra lite mat. Sen ska jag nog åka till jobbet.
Hoppas nu verkligen att ni kommer ha en bra helg.

Susanne!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback