helgen !

God dag ! Har inte orkat eller haft tid att blogga i helgen det har varit fullt upp och nu är jag ÄNTLIGEN hemma det känns riktigt gott och jag är bara så trött. Känns i gentligen som om jag inte har gjort så mycket i helgen men ändå är jag så trött och irreterad.
Tänkte förklara här vad jag har gjort denna helgen.

Fredag:

Kom hem på fredag morgon efter att jag hade jobbat natten var inte alls så trött och kände inte riktigt för att lägga mig och sova eftersom jag skulle vara hos vetrinären 10.30. Så jag passade på att äta god frukost leka med Carisma och ta och vila lite i soffan innan jag åkte. Väl framme hos vertinären så fick vi sitta inne på vetrinärens rum och vänta en ca 5-6 minuter på att han skulle bli färding med den andra hunden han hade. Han kollade så att Carisma inte hade skabb, löss eller någon annan ohyra men nej det hade hon inte. Han kunde heller inte se att det kunde vara något mer än att han ser att hon inte mår riktigt bra eftersom Carisma kliar sig hela tiden. Hon är även lite rödflamig i huden som dom självklart blir när dom kliar sig, han var inte så bekymrad över hennes sår hon har det var med över hennes kliande när man inte kan se vad problemet är. Men det är ju så klart en alergisk reaktion mot något med mot vad? Ja han ville att vi började med att byta mat så jag fick köpa mig så där dyr vetrinärsmat för att se om det kan hjälpa men det kan ju med ta ett tag tycker ju bara så synd om henne. Kan ju vara så att det är för mycket protoiner, fett eller något annat i maten hon är alergisk mot men det kan med vara pollen, grös ochsåvidare men jag hoppas och jag hoppas så att det kommer hjälpa att jag hat bytt met åt henne nu. Annrs kommer detta kunna bli riktigt DYRT men å andra sidan ser jag ju på hella Carisma att hon inte mår riktigt bra. Tycker det är  jobbigt och så är det ju så synd om henne.
Efter jag hade varit hos Vetrinären åkte jag hem och sätte mig och funderade på vad vi ska göra om inget hjälper Carisma är ju endå mitt allt så det är klart att jag gör allt för att hon ska må bra =) Efter en stund åkte jag till Uddevalla hämtade Jimmy och handlade lite mat... Sedan när Mattias kom hem var det bara raka vägen hem till mamma och pappa, Pappa och Mattias åkte i väg för att kolla på en bil som han så klart köpte men han var inte hemma fören sent på natten och självklart så måste han ju väka mig. :(
Undertiden dom var i väg umgicks jag med mina bröder och med min underbara mamma. Vi åkte till grunnevatten och badade Carisma och lillebror Emil badade med ;) Medan jag mamma och Jimmy doppade fötterna. ;)
Sen var det att åka till tanum handla lite och hem till mamma.
Fast uch vad jag hade tråkigt så vi tog oss en sväng hem till Linnea också. Men hon var rätt trött då hon inte hade varit hemma på hela dagen, Dick har ju fått körkort nu =) Det är ju jätte bra så nu kan dom med ta sig någon stanns.
Så här ser Mattias Bil ut :


Lördagen :

Vaknade tidigt på morgonen då Jag, Mattias och Pappa skulle åka och kolla på ett hus i munkedal. Det var verkligen jätte jätte fint, DET VILL JAG HA !! Efter att vi hade kollat på det köde mattias hem mig till mamma och pappa medans Mattias och Pappa åkte och visade Björn bilen. Så jag passade på att åka till Linnea, Vi tog oss en tur ut till Stranden. Uch det vad KALLT blåste så himmla mycket så man hade nästan lust att ha på sig en filt. Tråkigt. Men vi satt där en liten stund iaf MYSIGT. Sedan åkte vi hem till Linnea i stället och myst där ;) Sen var det bara att åka till mamma och pappa i gen för att äta grillat. Träffade även Veronica, Jocke och Samuel där ;) Jag följde sedan med Veronica hem och sov där. Mattias och Jocke tonade mattias bil så det var ju ingen ide att vara med dom iaf, och sen ville ju dom fortsätta innan dom skulle åka någon stanns.
Kommer ladda upp bilder på Samuel sedan

Söndag :

I dag vaknade jag 08.00 hemma hos veronica och Jocke. Virre och Samuel var med vakna och det är ju så trevligt att vakna och sen se en liten bebis. Blir ju bara så glad =) Samuel var på toppen humör och pratade jätte mycket med mig. Sen ville han pussa och krama mig mycket med och det är ju bara så mysigt. Sedan skulle virre iväg och klippa frida så då åkte Jag, Mattias, Jocke och hundarna till Grunnevetten och badade. Jag hade inte tönkt bada med det gjorde jag endå. Det var jätte gott ;) Och hundarna tycker ju att det var kul att bada. Sen åkte vi till mamma och pappa Linnea och Dick var med där. Trevligt när hela familjen Kuronen är på ett ställe där vi alla bara kan umgås. Å vad jag älskar min familj när vi kan umgås och ha trevlig. Veronica och Samuel kom också :)
Vi var inte där så länge då vi åkte till Mattias föräldrar med och hälsade på åt lite mat där med dom med. Sen åkte jag hem men Mattias var tvungen att stanna kvar så ha när nog hemma i kväll runt 20 tiden skulle jag gissa på. För han skulle träffa någon i Hamburgsund i dag tror det var något om hans företag eller där där hemsidan han ska ha eller något vet inte riktigt. Så här har min helg sett ut och det har allt varit trevligt.
Men jag och Mattias har ju som sagt inte setts så mycket denna helgen vilket jag tycker är synd för veckan som kommer, kommer vi heller ses något då jag jobbar hela veckan. Så det är tråkigt att man inte tar helgen och umgås på då men men. Sen så har vi ju heller inte pratat något om det där med huset och det känns faktiskt lite jobbigt men det blir väl en lång kväll som jag igentligen inte orkar men det får väl gå. Ska inte klaga för jag har haft en jätte bra och trevlig helg. =)




Susanne!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback