Skut bort vargen?

Året 2009 fick man skjuta 27 st vargar men landstingen tycker att det är allderles för lite och vall nu att man under 2010 skjuter ett 60 tal vagar.
Som det ser ut i dag har va faktiskt bara 200 Vargar i sverige men på Aftonbladet står det 210-230 vargar här i sverige. Det spelar föresten ingen roll hur många som är tycker det är fel.
Varför skall vi skjuta bort vargen nu när den äntlgen kommit tillbaka för ett par årsen fanns ju inte vargen här och det berode ju på att man har dödat ja dödat allderles för många.
Varför skall sverige klaga på andra länder?

Förstår inte varför Sverige klagar på andra länger då om dom tänker göra lika dant här. Ja vi i Sverigr klagar över hur dom dödar valar, hajar, leoparder osv. Ja visst dom dödar allderless för många så det kommer bli utrotningshotade visst. Men varför skall vi klaga på det när man här i Sverige tänker göra det samma fast med vargen.

Nej jag är emot detta, jag är inte vegetarian som ni säkert tror men jag tycker det är fel att döda när det igentligen inte behövs. Om vi skall utrotningshota vargen kan vi vell lika gärna göra det med älg, rådjur och sådana djur också då. Ja det är helt fel men det är vell det landstinget vill.

Susanne !

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jennie

Tack!



Tycker med det är fel!

Postat av: neeafeea.blogg.se

uch ja.... dom är dumma som skuter dom fina vargarna.... Jag tycker att det är fel.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback