Djurmisshandel

Blir så jävla förbanad när jag läser och ser hur djur blir misshandlade. Hur i hela helvete kan man vara så elaka.
Hur fungarar man om man klarar av att misshandla ett djur.
Förstår inte hur man kan med att skaffa sig ett djur som man sen ändå inte har tänkt att ta hand om.
Spelar verklgein ingen roll vad det är för djur skiter fullstänigt i om det är en spenel eller en häst, det jag vill är att den som skaffar dig ett djur skall ta hand om den.
Ser så många hundar som inte har det bra, många är allderles för magra, finns ju dom som nästan slår hunden ute på gatan bland allt folk vad tänkter man då.?
Varför gör man inget åt det?
En sommar när jag flyttade in till Uddevalla såg jag två stycken som hade två rottisar en vuxen och en valp. Dessa två månniskor ville att dessa två hundar skulle kampa och självklart är det verkligen inget för en liten valp defernetift inte mot en stor vuxen rottis. Slutade med att denna lilla valpen blir slagen av ägaren till valpen för att den inte klarade av något. Uch endå gjorde man inget. Mår fortfarade riktigt dåligt över detta när jag tänker på det. Har sett denna lilla valpen sen som vuxen men uch vad han/hon ser ut, Är verkligen ingen vacker syn.
Vad är det för fel på människor som gör så här mot djur.
Händer allderless för ofta i sverige och i andra länder. Det måste vi få ett stopp på.




Susanne

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: neeafeea.blogg.se

Jaa fy fan att människor kan göra så det är hemskt..

och att man inte gör nått åt det när man ser det , Det är fel.

Jag fattar inte hur människor tänker när dom slår en hund bara för att den inte gör som ägaren vill.

Man måste ha tålamod ett djur kan inte alltid göra rätt från börgan..

Jag tycker synd om dessa djur..:(

Postat av: Susanne

Ja det tycker jag också . Men jag tycker inte det är rätt att ha en hund som kamp hund heller det skadar allderles för mycket. Men misshandel är nog endå värre, om det inte är lika illa. Uch för oss människor.

Postat av: Liv

jag älskar djur och hatar att de blir misshandlade. Jag tycker att de är samma sak som att misshandla en människa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback