Blandras och? Vad gör det?



Ja detta är Carisma och hon är en blandras ja.
Hon är 75% schäfer och 25% rottweiler.
Vad är det för fel på det? Jag tycker iaf inte det är något som helt fel på blandrashundar bara man inte blandar dom allt för mycket med många olika raser.
Förstår mig inte på folket som tycker att det är idioti att blanda raser men jag kan inte säga mer än att det kan bli jätte bra.

Kolla bara på Carisma hon är en jätte fin hund och har fått mycket av det poetiva från raserna hon har !
Förstår inte varför man skall kalga på alla andra, om du nu inte vill ha en blandras behövar man ju faktiskt inte klaga på andra som har en blandras.
Kolla bara på Leonbergern det är också en blandras från början och blev en enen ras sen efter att tag men är inte det en bra hund då? Jo dom är ju jätte gooa.
Jag sägar inte allt alla blndrashundar blir bra men jag säger inte heller att alla renrasiga hundar blir bra. Mycket handlar ju fakriska om deras psyke och hur mycket tid du vill lägga på din hund.

Ja Carisma har ett bra psyke så kom inte här och säg någon annat. Jag vet iaf många som tycker hon är duktig självklart är ju jag hennes matte och tycker hon är jätte duktig.

Nej detta var det jag ville säga blev bara så irreterad när man skall komma och tro att alla blandrashundar är det fel på men så är det inte.

Susanne !


Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Caroline

Ohyes, det är han verkligen! ;D

Awwe thanks! :)

Gud vilken fin vovve du har!

Postat av: Linnea

Jag håller med blandras hundar är exakt lika mycket värda som en ren rasig hund..... Carisma är underbart duktig och det är Zafira och eila med och dom alla är bland raser...... dessutom är du och jag med blandraser susanne vi är halvt finska och halvt svenska så det är lika mycket fel på oss med isåfall;)

Postat av: Johanna

Är de ngn som sagt ngt dum till dig och carisma?



Carisma är ju en mkt lydig hund., ofta är de ju så med blandras hundar att det får dubbelt så bra egenskaper (om det är blandning mellan två hundar) Så det är ju verkligen ingen nackdel med blandras, ta ingen skit,.. du och carisma är skit goa och duktiga tillsammans, du kämpar verkligen med henne och de syns, du har nått resultat som är bra och som många andra inte kunnat...



Älskar dig min underbara vän!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback